Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg den beste mulige kundeopplevelsen av våre tjenester. Ved å gå videre aksepterer du bruk av informasjonskapsler.

2009-02-23: Seat24 satser stort i nedgangstider – lanserer pakkereiser

- Ni av ti fortsetter å reise selv i dårlige tider


Internettreisebyrået Seat24.no lanserer nå pakkereiser, hvilket innebærer billigere reiser og en utvidet service for kundene, siden fly og hotell nå kan bestilles samtidig. Ifølge en undersøkelse som Seat24 nylig har gjennomført, kommer 92 prosent av svenskene til å fortsette å reise selv i disse nedgangstider, men mange kommer til å prøve å finne billigere alternativer. Satsingen på pakkereiser går hånd i hånd med dette etterspørselen.

Seat24 er et av Nordens største internettreisebyråer og selger hver dag drøyt 1000 billetter. Når Seat24 nå lanserer pakkereiser, får kundene mulighet til å bestille fly og hotell samtidig, hvilket fremfor alt fører til billigere reiser, men også en raskere og forenklet bestillingsprosess. Samtidig får kundene tilgang til et større utvalg av hoteller med drøyt 230 000 hoteller verden over. Fra april blir det også mulig å bestille leiebil som en del av pakkereisene.

Lanseringen av pakkereiser er helt på linje med svenskenes nye behov i forbindelse med nedgangstidene. Seat24 har nylig gjort en undersøkelse der 1499 svensker svarte på spørsmålet:
Har finanskrise og nedgangstider påvirket dine eventuelle kjøp av reiser? 92 prosent av de spurte svarte at de kommer til å reise til tross for nedgangstidene.

Mer detaljert viser undersøkelsen at nesten halvparten, 49 prosent av de spurte, ikke påvirkes av nedgangstidene i det hele tatt, og at de kommer til å fortsette å reise akkurat som før. 22 prosent kommer til å fortsette å reise, men kjøpe billigere reiser, og 21 prosent kommer til å fortsette å reise, men sjeldnere.
8 prosent avstår helt fra å reise.

- Nedgangstidene hemmer oss ikke, de fører heller til at vi må tilpasse tilbudet vårt til kundenes lommebøker og behov. Dette er den beste tiden å satse på, og muligheten til å bestille pakkereiser hos oss er bare begynnelsen på en kraftig økning i tjenestetilbudet vårt i 2009. Vi hadde 285 000 besøkende på våre nettsider i januar, hvilket sier mye om hvor mye reiser har å si for folks livskvalitet, særlig i vanskelige tider, sier Marléne Wallberg, markedsdirektør i Seat24.


Om undersøkelsen
Seat24s undersøkelse ble utført mellom 27. januar og 9. februar 2009, og ble utført sammen med søsterselskapene Flygvaruhuset og Supersavertravel. Via de tre reisebyråenes digitale nyhetsbrev svarte 1499 personer på spørsmålet: Har finanskrise og nedgangstider påvirket dine eventuelle kjøp av reiser?


For mer informasjon, kontakt:
Marléne Wallberg, markedsdirektør, Seat24
Tlf. 0733-12 80 90
E-post: marlene.wallberg@etraveli.com


Om Seat24
Seat24 er et svensk foretak som ble dannet i år 2000, og har siden den gang vokst til å bli et av Nordens ledende internettreisebyråer. Foretaket, som hver dag selger drøyt 1000 billetter, samarbeider med ca. 650 flyselskaper verden over, og formidler reiser til opp imot 1500 ulike destinasjoner. Seat24 er i dag etablert i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Seat24 er en del av reisekonsernet eTRAVELi. Konsernet omsatte for 3,4 mrd. i 2008. Hovedkontoret ligger i Uppsala. For mer informasjon, besøk: www.seat24.se

Header
Subject
Body
Footer